Rusland - Mongolië - China

Terracotta Warriors, Ice Mountain, Jiuzhaigou meren en Chengdu

Ni hao allemaal!

Hier maar weer eens een verhaaltje vanuit het verre China! Op dit moment zitten Marv en ik in de stad van de Panda, namelijk Chengdu. We zijn hier afgelopen zaterdag aangekomen na enorm veel gezien te hebben.

Terracotta Warriors
Om te beginnen zijn we naar het Terracotta leger in Xi'an geweest. Samen met de 3 Deense meiden Julie, Nanna en Eva waar we al de hele reis mee optrekken zijn we daar naartoe geweest. Het waren 3 zalen waarvan zaal 1 veruit de mooiste zaal was. Erg gaaf om te zien dat er zoveel werk is gestoken in het maken van die beelden. Archeologen zijn nog steeds bezig met het opgraven en restaureren van deze beelden.

Ook hebben we in Xi'an nog een gave fonteinshow gezien. Natuurlijk zag het hier weer zwart van al die Chinezen. Gewoon een beetje duwen en trekken en je hebt een mooi plekje! Samen met een Engels stel, Alex en Holly zijn we hier naartoe gegaan. Op de muziek van bekende klassieke muziek (vraag me niet naar de namen) spoot het water uit honderden fonteinen! Uiteindelijk zeiknat geworden omdat we midden tussen de fonteinen stonden maar dat maakt niet uit! =)

Ice Mountain
Het was toen wel echt tijd om Xi'an te verlaten. Prima stadje maar een week was eigenlijk wel te lang om daar te verblijven. We zijn in ieder geval goed uitgerust. Dat was ook wel nodig want we gingen met de trein richting Chengdu. Na een nachtje in Chengdu te zijn geweest hadden we gelijk de 7 uur durende bustransfer naar Songpan; het dorpje vlakbij Ice Mountain. De eerste dag hebben we lekker relaxed aan gedaan en 's avonds naar Ajax - Twente geluisterd via radio langs de lijn. Wat een wedstrijd, zeker omdat de radio steeds weg viel! Maar de schaal is binnen! YEAH!! =) Eindelijk die 3e ster! Wat een feest moet dat zijn geweest in NL!

De volgende ochtend stonden de paarden vroeg op ons te wachten. Ik kreeg natuurlijk weer het kleinste paard. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat mijn Amerigo het de hele trip zou volhouden maar hij bewees het tegendeel! Ongelofelijk hoe sterk die beesten zijn! Wat een enorm gave tocht was het naar Ice Mountain. Zeker weten het hoogtepunt van mijn reis tot nu toe. 3 dagen lang paardrijden en elke dag ongeveer 6 uur op het paard. Het resultaat:

Enige nadeel van de trip was dat ik geen zonnebrand mee had genomen. M'n neus is onderhand 3e graads verbrand maar dat maakt niet uit! Super ervaring erbij!

Trouwens, ik kan jullie vertellen dat 20 uur op een paard zitten niet echt bevorderlijk voor je kont is.. Pff, afzien!!

Jiuzhaigou meren
Tijd om uit te rusten na Ice Mountain was er niet want we gingen gelijk door naar de meren van Huanglong. Het kleinere broertje van Jiuzhaigou. Mooi tochtje gemaakt door het national park alleen waren niet alle meren nog vol. In de herfst zijn de meren het mooist maar het was voor nu ook prima om te zien.
Alleen viel Huanglong totaal in het niks bij Jiuzhaigou. Man man man, wat een prachtige meren zeg! Ik heb nog nooit zulk helder water gezien! Van strakblauw naar heldergroen. Ongelofelijk hoe mooi!

De entree voor dit national park was wel erg prijzig. Zo'n 35 euro omgerekend. Maar het was het allemaal waard. We hebben erg veel geluk gehad met het weer want 's ochtends scheen de zon optimaal! Tegen de middag begon het te regenen waardoor het beeld van de meren gelijk een stuk minder werd. Gelukkig hebben we de mooiste plekjes in de ochtend kunnen zien! Aan het einde van de trip zijn we langs een aantal watervallen gelopen. Ook erg gaaf om te zien.

Ice Mountain en de meren van Jiuzhaigou zijn echt 2 super gave tochten geweest.
Na al het basic food wat we tijdens Ice Mountain gegeten hebben hadden Marv en ik zin in een hamburger. We vroegen bij de receptie van ons hotel of ze ergens een Mc Donalds wisten. De vrouw zei tegen de taxichauffeur dat hij ons maar naar een Westers restaurant moest brengen. Zo gezegd, zo gedaan.. Wij in de taxi naar het restaurant. De taxichauffeur stopt vervolgens bij het restaurant van het Sheraton hotel. Super luxe hotel maar oh, wat een heerlijke hamburger voor 12 euro =P!

Chengdu

Na deze overheerlijk hamburger zijn we weer terug naar Chengdu gebracht waar we nu in het Lazy Bones hostel verblijvel. Prima hostel midden in het centrum van Chengdu. De 3 Deense meiden verblijven hier ook en vroegen eergisteren of we met ze mee wilden gaan naar de bioscoop. Wij hadden wel zin in een filmpje. In plaats van de bioscoop hadden de meiden echter een verrassing. We gingen schaatsen op de 6e verdieping van een warenhuis. Echt koning! Tussen alle ijs-dansende Chinezen geprobeerd mijn skills te vertonen. Dit ging nogal met vallen en opstaan. Heb er nu nog spierpijn van! Helaas verwikte Nanna haar enkel aan het einde en moest ze de volgende dag naar het ziekenhuis. M'n zuster skills hebben helaas niet geholpen en ze heeft haar enkelbanden verrekt. De ervaring in het ziekenhuis die de meiden vertelden deed me denken aan een dagje ziekenhuis in Turkije. Wat jij Nige? ;-)

Verder zijn we in Chengdu vandaag naar People's Park geweest. Grappig om te zien hoe iedereen in het park aan het dansen is. Veel oude mannetjes die Mahjong en andere vage bordspellen spelen. Ook hebben we de advertenties van Chinese jongeren gezien. Ouders hangen hier papiertjes op waar ze hun kinderen aanbieden. Hierop zetten ze de lengte, het gewicht en het aantal Yuan dat je krijgt als je met ze trouwt (of zoiets). Ze vinden het alleen niet zo fijn als je dit op de camera zet, ik werd gelijk aangevallen door een vrouw.. Raar volk die Chinezen!

We zijn verder in Chengdu nog van plan om de Panda's te gaan bekijken. Het grootste Panda centre ter wereld zit hier en dat moeten we natuurlijk wel even checken! Verder willen we ook nog de grootste Buddha van China bezoeken. 70 meter hoog!!

Kortom, nog zat te doen hier! Aanstaande zaterdag vliegen we verder naar het zuidwesten. Richting Lijiang. Daar zal het volgende verhaaltje denk ik vandaan komen!

Xie Xie (bedankt) voor alle reacties! Blijf vooral doorgaan, vind het leuk ze te lezen! Voor nog wat extra foto's, check de blog van Marvin. Ik zal proberen een filmpje op deze blog erbij te zetten, weet alleen niet of dat lukt.

Tot snel weer!

Ciao, Ben

Reacties

Reacties

Hoffie

Gaaf hoor Ben!

Lekker vol programma als ik zo je verhalen lees (en die van Marvin). Tof om zoveel te zien binnen een paar maanden. Geniet ervan! De tijd vliegt zo voorbij.

Groeten,
Hoffie

Ilse

Bennie,

Jeetje wat super allemaal om te lezen.
Je hebt haast geen tijd om te bedenken wat je allemaal gedaan hebt, waarna de volgende leuke dingen alweer komen!
Veel plezier nog en geniet nog even!
Liefs ilse

Nige

Krijg er spontaan pijn in m'n enkel van.

Maartje

Vorige week zondag was zeker een mooi feestje! Ben er nog schor van haha :P
Geniet er van daar:)
x

Esther

Ik stond vorige week op museumplein, niks gezien behalve de mensen om mijn heen... Maar ik stond er wel :) in het rood en wit

Mark

Heey Ben,

Mooi vehaal weer kerel.
Zo te zien heb je het prima naar je zin daar!
Probeer er echt van te genieten want voor je het weet zit je net zoals mij achter de computer je fotos te bekijken en is het al weer voorbij...

Suc6 Groetjes

Steef en Marga

Hai Ben,

Het is weer fijn te lezen wat jullie allemaal mee maken zeg!!
Super hoor hoop (weet wel zeker) dat de laatste weken ook weer top worden.
Foto,s erg mooi en moet toch even zeggen dat de hamburgers hier iets goedkoper zijn hihi.

Groetjes Steef en Marga

Pa en ma

Wat een belevenissen. Leuk om je verhaal te lezen. Prachtige foto's! We zijn nu al benieuwd naar het volgende stukje....

Groeten van pa en ma XX

Wouters

nou Ben ik kan je vertellen sensation white en black is wat, maar sensation wit-rood-wit is nog veel beter. Je hebt een feestje gemist in amsterdam!


tof je verhalen te lezen en de foto's!


zie je snel


gr jeroen

Tim

Wederom weer leuk verhaal en gave foto's! Wat een uitzichten! Kon je in dat park niet een leuk adoptie kindje kopen?

Geniet!!

Jos

Hoi Ben,
Ik heb genoten van je mooie foto's en je verhalen. Wat betreft de paarden: ik heb er veel bewondering voor! Ook heb ik enigszins medelijden met je vanwege je 'zadelpijn'. Maar deze tochten zul je nooit meer vergeten. Geniet nog maar volop. Ik kijk uit naar je volgende story.

bart

kerel wat een verhaal weer man! Leuk! Hier in NL gaat alles z'n gangetje!

Kijk uit naar mijn eigen vakantie als ik dit allemaal zo lees! Geniet en have fun!

spreek je!

berry

Tja een paar dagen op een paard rondrijden zal vast geen pretje zijn.Moet je is een olifant proberen daar word je helemaal niet vrolijk van!Gaaf man al die mooie dingen die je doet en ziet!

Coby

Ha Ben, eindelijk de link doorgestuurd gekregen van Tim, ik was toch wel benieuwd naar je verhalen! Super om te lezen: blijven genieten!

Ghislaine

Heej Ben,

Zoals beloofd een berichtje van mij... Jeetje wat heb je weer mooie dingen meegemaakt! Die meren, wow wat mooi!
En idd, het was zeker één groot feest in Amsterdam, ik heb ook niks van de wedstrijd gehoord of gezien maar dat maakte niks uit, toen die schaal en 3e ster eenmaal binnen waren, ontplofte Amsterdam :D
Maargoed, heel veel plezier nog daar en geniet ervan!

X Ghis

Iris

Hi Ben,
Wat een ontzettend mooie ervaring deze trip zeg, jullie doen echt veel leuke dingen en aan de foto's te zien zien jullie supermooie dingen. Echt gaaf man die foto van dat heldere meer! En verrassend die paardrijtocht, wel gaaf! Grappig dat jullie nou net Denen tegen zijn gekomen, het schijnt dat dat vrijwel altijd knappe mensen zijn; zowel de mannen als vrouwen.. Waarom horen we daar dus verder niets over? ;-) Geniet nog van jullie tijd daar en ik lees ook jullie volgende verhaaltjes weer braaf mee.. X Iris

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!