Rusland - Mongolië - China

Nog 4 nachtjes!!

Beste vrienden, familie & collega's,

Het is nu bijna een jaar geleden dat ik samen met Marvin de plannen had om te gaan reizen naar het verre oosten. We hebben er lang op moeten wachten maar nu is het echt bijna zover! Over 4 nachten stappen Marv en ik het vliegtuig in naar Moskou om de lokale wodka tot ons te nemen. Bier schenken ze daar namelijk niet zoveel als in NL, het is daar namelijk nog 15 graden onder 0!

Ik zal proberen om de reis in het kort even samen te vatten:

5 april vliegen Marv en ik richting Moskou om hier 5 dagen Communistische cultuur op te snuiven. Vervolgens nemen wij vanuit Moskou de Trans-Siberië express richting het oosten van Rusland. We maken hier een stop om een aantal dagen aan het Baikalmeer te verblijven. Daarna pakken we de trein weer om een stop in Mongolië te maken waar we een paardrijtocht hebben. Ik heb vernomen dat het dwergpony's zijn dus ik heb nu al medelijden met dat arme beestje!

Na Mongolië komen we aan in het almachtige China waar wij in totaal 3 maanden zullen blijven. Wij reizen vanuit Beijing, de hoofstad van China, via Xi'an naar Chengdu. Dit ligt in het zuidwesten van China.

Een gedeelte van de reis staat vast maar de laatste 1,5 maand is nog vrij in te vullen. We moeten dan wel nog even 3500 km afleggen richting Shanghai want daar gaat onze vlucht op 19 juli terug naar Amsterdam. Met Marv's verleden gaat het een hele klus worden om deze vlucht op tijd te pakken!

Ik zal jullie zo goed mogelijk proberen op de hoogte te houden van al onze avonturen. Laat vooral berichten achter bij mijn verhalen. Ik wil natuurlijk wel weten wat de roddels op het werk zijn en wie er nou weer bij wie een blauwtje heeft gelopen

Wink
!

Het mag duidelijk zijn dat ik natuurlijk enorm veel zin heb in deze reis! Vanavond nog een feestje in het stamcafe met mijn vrinden, morgen nog een surprise avondje en dan schiet het al aardig op!

Het volgende berichtje zal vanuit het koude Moskou zijn!

Leuk dat jullie mijn verhalen volgen!

Groetjes,

Ben

Reacties

Reacties

Ilse R

Oeeeh, nu komt het echt dichtbij!

Tot vanaaf

xx ils

Laurens

Hahaha over die vlucht ook echt, geniaal!
Maar serieus.. Wees echt even op je hoede, ik wil niet nog eens voor Jan Lul op Schiphol staan.............

Zie jullie vanavond nog even!

Anty

Wat een mooie reis zeg, ik ben natuurlijk enorm jaloers maar ik wens jullie een fantastische tijd en geniet ervan ,
Houd ons op de hoogte en stuur wat mooie foto's en natuurlijk : doe voorzichtig, veel plezier Kees en anty

Wouters

Ze hebben er toch wel appelmoes???????????

Jos Arends

Hoi Ben,
Uit je intro haal ik veel enthousiasme om op pad te gaan. 't Lijkt me een geweldige reis te worden. Ik ben dan ook erg benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven. Het lijkt me geweldig om zo'n eind met de trein te reizen. Je zal wel begrijpen hoe dat komt. Succes en tot mails.

Stephanie

Hee Ben!

Klinkt als een supermooie tijd!
Zal aan jullie denken en je verhalen natuurlijk volgen! Heel veel plezier vanavond en morgen! Drink maar een biertje namens mij! Hele dikke kus uit Portugal! Liefs, Steph

Ps. Ben maar 15 dagen eerder in Wijk dan jullie. Ik zal zorgen dat het bier tegen die tijd koud staat en de BBQ aan, want die BBQ wordt natuurlijk een jaarlijkse traditie ;)

Nina

Wow klinkt echt super gaaf die plannen! Ik ga jullie zeker volgen!
Super veel plezier en misschien zie ik je dit weekend nog?!
X

Marvin

Ben ik heb tegenwoordig een apparaatje die me een stroomschok van 1500 volt geeft als ik mijn vlucht dreig te missen! Dus geen paniek! :p

Heb er zin an man!!!

Kirsten

Ik ben jaloers hoor! heel veel plezier daar.
ik ga de verhalen wel volgen:)
x

Erik en Ellen

We zijn onder de indruk van jullie reisplannen!! We wensen jullie allereerst een goede reis toe, (Erik is niet jaloers!) en voor daarna heel veel plezier!!
Gr Erik en Ellen.

Mirjam

Heej broertje,

We hebben je net uitgezwaaid op Schiphol en over 10 minuutjes ga je als het goed is de lucht in! Maak er wat van daar en doe een beetje voorzichtig met al die kleine, dunne Chineesjes. Waarschijnlijk schrikken ze zich dood van jou.

En vooral veel foto's plaatsen!!

X Mir

Heleen

Hoi Ben,
Wat geweldig dat jullie dit gaan doen. Ik wens je een hele fijne reis, hoop dat je hiervan lekker kan genieten. Ik zal je reisverslagen volgen. Ook namens Henk de groeten,
Heleen

John en Marjan

Uiteraard hebben we van je reisplannen gehoord! Geweldig!
Leuk dat we op afstand met je mee kunnen kijken. Ben heel erg benieuwd naar je foto's en verhalen!

Heel veel reisplezier !!

karin

hoi ben en marvin

nieuwsgierig als ik ben even lezen wat jullie al hebben beleefd
hoplijk heb je met je lange benen de vliegreis goed overleefd
heb nog geen roddels vanuit nieuwegein ( lees allerzorg)

groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!