Rusland - Mongolië - China

Roebels, Kremlin & Red Square

Daar is dan het eerste verhaal van onze reis!

Na afscheid van Silvie, pa en m'n zus genomen te hebben (Ma moest gewoon werken) namen wij om 11.50 uur het vliegtuig naar Moskou. Aangekomen op Sheremetjevo airport was het even zoeken hoe we bij de familie van Tim moesten komen. Uiteindelijk maar een taxi gepakt wat wel 2000 roebels kostte. (Omgerekend 50euro) De taxichauffeur wist echter de weg niet. Na wel 3x over dezelfde brug te zijn gereden, wel 10x te zijn gestopt om het te vragen en 2 uur verder kwamen we dan eindelijk aan bij de familie van Tim. Het was inmiddels 20.30 uur. We hebben even kennis gemaakt en zijn toen gauw gaan slapen om de volgende dag vroeg op te staan.

Wat wel grappig was is dat we dachten dat we het sushi eten even 3,5 maand moesten vergeten. Komen we aan op het vliegveld in Moskou, eerste wat we zien is een sushi tentje! Dat gaat wel goedkomen dus :)!

Met een busje en de metro kom je zo in het centrum werd ons verteld. Er kwam alleen geen busje. Wij een grote bus gepakt en uiteindelijk toch bij de metro aangekomen. De metro van Moskou is echt enorm fascinerend. Ik was nog nooit met de metro geweest maar veel mooier kan het volgens mij niet worden. Enorme gangenstelsels en alle stations zijn bewerkt met mozaik, schilderingen en andere mooie kunstwerken. In de lonely planet stond dat er dagelijks meer dan 1 miljoen mensen gebruik maken van de metro van Moskou. Dat is meer dan Londen en NY samen!

Uiteindelijk na wat verschillende overstappen te hebben gemaakt konden we naar het rode plein met de welbekende basiliek. Check de foto's maar. Echt een enorm plein waar je de communistische trekjes nog goed kunt herkennen. In heel moskou trouwens. Naast bijna elk modern gebouw vind je wel een standbeeld van een russische (ex)leider.

Vandaag wilden we naar het Kremlin gaan. Bleek dat deze gesloten was op donderdag. Hebben wij weer. Dat wordt dus morgen. Vandaag hebben we verder enorm veel gelopen. We wilden naar een chocoladefabriek gaan; bleek dat deze al lang niet meer bestaat. Het ging lekker vandaag! We zijn nog naar een enorm winkelcentrum op het Rode Plein geweest, het GUM. Marvin ging even de lunch halen bij een restaurantje. 2 broodjes zalm, 700 roebel. (= meer dan 10 euro per broodje!!!) Thnx Marv! Daarna voor 200 roebel nog lasagna en pizza gehaald aangezien het broodje niet zo vullend was.

Dat is het zo'n beetje tot nu toe! Heb zeker zin in morgen; Kremlin is wel een van de hoogstandjes van Moskou! We vermaken ons verder prima met de kids van ons slaapadres! Na afloop zijn wij onderhand meer moe dan de kids zelf, en ik ben nu volledig op de hoogte van het ingewandenstelsel van een paard!

Tot gauw weer!

Groetjes, Ben

Madelon & Jordi

Mooi dat alles goed gaat! En wij kunnen je met zekerheid zeggen dat de metro in Amsterdam er niet zo uit ziet;)!

Veel plezier en wij kunnen nu al niet meer wachten op het volgende verhaal!

Dikke kus Madelon & Jordi

koen

vind het toch fascinerend dat de helft van het verhaal over eten gaat ;)

ben blij dat het vet is! had ook niks anders verwacht eigenlijk ;)

Nigel

Ha schatjes,

Klinkt alweer typisch dat jullie dingen niet konden vinden.
Dat jullie niet te laat kwamen voor het vliegtuig vind ik zeker knap!

Geniet er nog even van. Voordat je het weer zitten jullie opgescheept met gestoofde Puki Ajan op je bord.

Na zdarovje!

Nigel

silvie

Hoi lief,
klinkt erg leuk en erg typisch voor jou en marvin:)
mis je!
x

Tim

Klinkt goed!
Op 1 foto mis ik nog een hand omhoog.........

Kaas en wijn aangekomen?;)

Geniet er van!

Pa en ma

Fijn dat de vlucht goed gegaan is en dat jullie goed zijn aangekomen. Leuke die eerste foto's. Goed te lezen dat jullie het gezellig hebben op het logeeradres. Geniet nog even van deze geweldige stad, je komt er denken we , niet gauw weer.
Groeten van pa en ma.

Nicolle

Wat een heerlijk eerste verhaal! Leuk om te lezen, kijk nu al uit naar het volgende, gelieve met kaasstengels in de tekst verwerkt..

KUS

Maartje

Nice nice! Moest idd lachen dat het veel over eten gaat :p en idd is de metro in A'dam en R'dam echt niet zo mooi en stinkt ie waarschijnlijk ook niet...
Goede toeristenfoto's, ben al benieuwd naar de volgende :)

Steef en Marga

Hoi Ben we zijn erg blij dat de vlucht goed is gegaan.
En dat jullie de familie hebben gevonden (gelukkig)hiii
Niet te veel eten he anders ben ik bang dat jullie alleen nog maar rijst en rijst en rijst eten de laatste 2mnd??
Groetjes en genieten jullie nog even in Moskou.
Steef en Marga

Jos

Hoi Ben,
Je was vroeger al goed in opstellen. Ze waren zeer lezenswaardig! Dat geldt nu ook weer voor dit eerste verhaal. Je maakt natuurlijk van alles mee en je kunt veel plannen, maar soms is de werkelijkheid weerbarstiger. Maar je beschrijving ervan des te leuker. Met spanning wacht ik op je volgende verhaal. Ik denk trouwens, dat de aardrijkskundelessen van De Klim-op je nu wel van pas komen. In ieder geval werkelijkheid worden. Geniet er maar van met volle teugen. Goede reis!

Dion

Ziet er super mooi uit daar zeg. Staat bij deze ook op mijn to do list. Groeten!

Ton

Gave foto's ... have fun

Amy

Wat een spannend begin. Ben benieuwd wat er allemaal komen gaat!
Vergeet niet, tussen het eten door, ook om ervan te genieten haha!

Amy

Ben benieud wat er verder allemaal nog komen gaat!
vergeet niet, tussen het eten door, er nog van te genieten haha!

Tim B

Ben de IJsbeer!!!
Is t echt zo koud daar? En van hoeveel wodka wordt je warm? Ben wel benieuwd naar wat voor russische specialiteiten jullie gaan eten...
Have fun en Njoy!

GRT Tim (B)

Tim R

Hola Ben,
Nog niet bevroren?
Zou nog laten weten hoe inception was bedacht ik me net:P. Was zeker nice! Lekker van 12 tot 6 wezen stampen:)
Succes en veel plezier nog daar, verwacht wel weer een verhaal binnekort!