Rusland - Mongolië - China

Beijing, Q-dag, Birthday, Nightmarket en Xi'an

Een goedenavond allemaal!

Hier een verhaaltje vanuit Xi'an. Ik ben net ongeveer 2,5 uur bezig geweest om foto's te uploaden dus ik ga het niet al te lang maken :-)

Beijing
De afgelopen 2 weken zijn we in Beijing geweest. Eigenlijk hebben we alle bijzondere toeristische plekken wel bezocht. De Forbidden City, de Lama Temple, de Temple of Heaven, de Chinese muur en het Olympisch park. Maar toch hebben Marv en ik denk ik nog maar 10% van heel Beijing gezien. Wat een enorme stad is dit zeg!

We zijn naar een Kungfu show geweest in Beijing. Super gaaf om te zien! Na afloop heb ik de dvd en cd gekocht, alleen ben ik deze nu alweer kwijt! Balen!

Q-dag
Koninginnendag in Beijing, daar hadden we nog niet zo'n voorstelling van eigenlijk. We zijn op jacht gegaan naar de meest foute oranje outfit. Mooi hoedje, shirtje, parapluutje en natuurlijk de nagellak. Dat is al de 2e keer deze reis dat ik nagellak gebruik. Marv en ik dachten het bijzonder goede idee te hebben dat nagellak ook wel te gebruiken is als schmink. Echter brand dat nogal op je huid en dat hebben we gemerkt...
We hebben wel echt een topavond gehad. Van Dobben bitterballen en Old Amsterdam kaas, wie had dat gedacht! Best lachen om midden in Beijing een party te hebben met alleen maar Nederlanders! :-)
Na afloop van het feest had ik Beatrix mee naar huis genomen. Dit was een silhouhet van 1.80 meter lang. Het was daarom ook een hele klus om d'r mee te nemen in de taxi! Ik zal jullie maar niet vertellen wat Bea allemaal is overkomen in het hostel op deze openbare blog; je weet maar nooit! In NL is er nog wel een leuk filmpje voor jullie waarin Marvin een aanzienlijke hoofdrol is speelt.. =)

Birthday
Heel toevallig was er nog een andere Nederlandse gast die op 4 mei jarig was, Joost. Dit gingen we mooi even combineren! Eerst zijn we lekker met z'n allen Peking eend wezen eten in een restaurant. Was erg lekker!

Daarna zijn met zo'n 10 man naar een barstreet gegaan waar vervolgens geen reet te beleven was. Dus maar gauw de taxi gepakt (2 euro) en naar een voor ons al bekende club geweest, the Mix. Hier een super avond gehad! Vooral het dansen met Chinese mensen is echt geweldig. Check de foto hieronder maar!

Nightmarket
Wat ook een hele ervaring voor ons was, was de night market. Een enorme rij kraampjes met het meest vreemde voedsel. Jaja, bravo voor Marvin dat je schorpioen heb gegeten ;-)! Ik ben fier op je! Verder waren er nog veel meer delicatessen. Zoals maden, slangen, spinnen, hond, kat, duif, zeester, vreemde garnalen en nog veel meer! Oh, btw: de schorpioenen hieronder die leefden nog voordat ze de frituur in gingen...

Arm, arm duifje toch.. Je was wel lekker! :-)

Olympic park
Als laatste zijn we nog naar het Olympisch park geweest. Vooral 's avonds was dit erg mooi! Enorme gebouwen, parken en stadions! Natuurlijk het Olympisch stadion maar ook de bijvoorbeeld het zwembad: the Icecube.

Helaas was het stadion niet open. We konden dus alleen genieten van het prachtige stadion vanaf de buitenkant.

Xi'an
We zijn nu 2 dagen in Xi'an en we zijn nog van plan om naar het Terracotta leger te gaan en een bezoekje te brengen aan het Moslim quarter. Gisteren hebben we een trip over de stadsmuur gemaakt op een tandem, hilarisch! Verder zijn we al wezen stappen maar dat gaan we vast nog wel een keer doen!

Voor nu was dit het even. Het volgende verhaal zal denk ik vanuit Chengdu komen. Daar gaan we 13 mei met de trein naartoe.

Ni hao!

Maartje

Wanneer was dan de eerste keer dat je nagellak gebruikt hebt? Dat vertel je dan weer niet hè ;)

Steef en Marga

Hallo Ben,
Wat een mooie foto,s zeg,super!!
Zo aan je gezicht te zien vind je veel lekker of???
Wachten weer op een nieuw verhaal en natuurlijk Foto,s.

Groetjes Steef en Marga

Erik en Ellen

Hoi Ben,

Leuk om je enthousiaste verhalen te lezen en de foto's erbij te zien. Zo te zien vermaken jullie je goed!! Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Gr. E en E

Jos

Hoi Ben,
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Je laat ons enorm mee genieten van jullie reis. Nu weet ik iets meer van China dan een paar maanden terug. Dankzij jouw mooie verhalen en foto's. Succes met de volgende etappe.

Silvie

Opende de foto van jou met de duif hier op mn werk en kreeg een hoop commentaar:) gadverdamme!!

Wouters

Leipe shit ouwe!

HIer alles zoals altijd! Nou ni helemaal.
Ajax verloor in de kuip sinds 300jaar.
Geen beker maar zondag de titel!

Spreek je snel pik!!!!!

Later!

Mandy

Hey Ben

Veel ste laat maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.

Toffe foto´s en leuke verhalen. Ik wens je nog heel veel plezier daar maar k zou het ook niet erg vinden zodra je weer terug bent.
Altijd gezellig.

Nou k spreek je nog

X mandy

Mirjam

Hee, een kaartje uit China op de mat (nou ja, in de brievenbus). Leuk! Heeft er wel een tijdje over gedaan.. Het gaat nog goed met je autootje hoor. Weet nog niet of je hem terugkrijgt, bevalt me wel zo ;)

XXX

Tim

Bennieeeeeeee! Ouwe duivenmelker. Ha Ha Ha... Is weer eens wat anders. Thx voor je kaartje! Met Jamie alles goed hoor. Bijna net zo groot als zn vader ; ) Gaat in ieder geval de goeie kant op. Je hebt het wel naar je zin daar volgens mij. Ben benieuwd naar je volgende verhaal! Have Fun!!!

Grt
Tim

karin boer

hoi ben en marvin

nu aan toe gekomen om weer eens op je reisblog te kijken
heb in het begin wel gekeken maar ja.......:) steeds niks
wanneer je dit misschien leest ben je onderhand al weer terug
volgens mee is het een zeer mooie reis
en foto's spreken boekdelen eten..... eten..... eten......

hier in nieuwegein druk....druk..druk
maar daar wil ik je niet mee opzadelen

groetjes van "collega"

karin

Dion

Super vet allemaal *jaloers*.

Toch maar eens bedenken of/wanneer ik zon trip ga maken.....